20 Mart 2010 Cumartesi

Women have vaginas. Men have penises

Babam her yemekten sonra Türk Kahvesi içmek ister. Sanırım son 10 yılımın evde olduğum sürece "genellikle" her gecesini babama orta şekerli kahve yaparak geçiriyorum. Çok farklı kahve fincanlarıyla çalıştım bu süreçte. İşlemelileri, kütahya porselenlisi, çin porseleni, oymalısı, kakmalısı.
Uzun zamandır renkli ve kalın porselenli olanlarıyla işim. Favorilerim pembe ve yeşil olanlar. Annem şekersiz içer kahvesini. Babam orta şekerli, dedim ya. Renklerini ayrı ayrı seçiyorum ki hangisi şekerli hangisi şekersiz ayırt edebiliyim. Yeşil babamın olsun diyorum hep içimden. Annem dişi ya, kadınlara pembe yakışır. Bu bir toplumsal cinsiyet etiketidir. Öğretilen renk cinsiyeti skalasında erkeğe mavi kadına pembe düşer. Mavi fincan yoksa ona en uygun rengi alıyorum. Evet! Yeşil babaya gitsin. Ama gidemiyor. Çünkü bir çay kaşığı toz şeker pembe fincana atlıyor!

Ben anaerkil düzende büyüdüm. Annedir bizim evde otorite! Beynimin zavallı "freud" bookmark simgesi babayı kadınlaştırıyor bizim evde. Anne otorite ise baba pembedir.

Yine kafamı karıştırdım kendi kendime.

Hiç yorum yok: