22 Mart 2009 Pazar

Eşinden Anne Yaratan Erkekler

Bu yazı Reha Muhtar'ın bugün tarihli Vatan gazetesinde yayınlanmıştır. Her ne kadar Reha Muhtar'ı referans almak bana biraz garip gelse de içimde bir yerlerde garip bir şekilde acaba mı? diye sordurmuştur ve o yüzden aynen bu bloga aktarmayı uygun buldum. Şahısların okurken dellenmemesi sadece falım sakızından çıkan falla aynı derecede etki ettiğinin farkına varması faydalı olacaktır.

...
"Benden ayrılıyor, başkası ile aşk yaşıyor. Etrafta o kadınla evleneceği haberleri çıkıyor. Tam o sırada ayrılıyor. Bana dönüyor. Ben onu bekliyorum. Bir süre sonra yeniden kopuyor ya iki günlük kaçamak ya da yeni bir sevgiliye kaçıyor. Ama benimle bağlantıyı da kaybetmiyor. Ben onu bekliyorum. Biliyorum ki yine bana dönecek. O yapamaz ötekiyle de... Ama benimle de yapamıyor bi türlü... Ben de hayatımı yaşayamaz oldum. Bilmiyorum ne yapacağım?..."

Kendisini her seferinde yeni bir sevgiliyle aldatan, sonra yeniden eve dönen ve karısıyla ilişkisini bir türlü bitiremeyen adamla ilgili ne yapmak gerektiğini soruyordu umutsuzca. Oysa bilmiyordu ki, adam eşini çok uzun zamandır annesinin yerine koymaktadır. Her yeni ilişkiyi kendi psişikliğinden bitirdikten sonra "eve" dönmekte, yeniden şarj olup dışarı yönelmektedir. Evdeki eş, müzmin sevgili, eski eş, uzatmalı sevgili, kronik nişanlı her neyse ne, adamda zerre kadar heyecan uyandırmamakta, dışarıdaki kadınlarla aşna fişneden sonra yıpranan erkeklik egosunu tamir etmek için yolda durduğu "servis " niyetine mola vermektedir o erkek.
Boşanmamış eş, uzatmalı sevgili, kronik nişanlı aslında erkek için bir hastabakıcıdır. Arkadaş dışarıda fingirdeyecek, yeni aşklara, yeni heyecanlara yelken açacak, yaraları sarmadaki usta hastabakıcı kadın da her fingirdemenin ertesinde nekahat döneminin nursery hizmetlerini üslenecektir. Dikkatla bakarsanız, etrafta bir sürü erkein hasta bakıcısıyla revaçta olduğunu göreceksiniz. Aslında hasta bakıcılı erkeklerin, dışarıda ve içerideki iki kadın için de cezbedici özellikleri vardır. İçerideki kadın adamın kendisine dönmesinden gizli bir haz, bir başarı öyküsü yaratma peşindedir. Oysa anlamadığı adamın dönüşünün kadına olmadığıdır. Adam şarj olmaya dönmekte, hasta bakıcının mahir ellerinde, ruhunda anneden ve nispeten babadan kalmış psişik çocuk izlerini gidermek için terapi görmektedir. Zavallı kadın o sırada erkeği iyileştirmeye çalışır. Farkında değildir ki terapinin bittiği an adamın yeniden gittiği andır.
Adamın dönüşleri evdeki kadın için çekici, adamın evdeki kadından gidişleri de dışarıdaki kadınlar için kışkırtıcıdır. Dışarıdaki kadın ya da kadınlar, adamın her an yanındakinden uzaklaşacağını sanırlar. Adam o kadar rahat eski kadından uzaklaşacakmış gibi durur ki, başka kadınlar bir zafer kazanacak olmanın iştahıyla adama sararlar.
Çift ya da çok taraflı çekim alanı bir süre sonra adamların herşeyi ellerine yüzlerine bulaştırmaya başlamaları ile sonlanır.
Esasen bu adamlar çok kurnaz ya da zeki değildirler. Kendileri insiyatif almaz, kadın insiyatiflerinin peşinden giderler.
Kuru sıkı bol bol da muhattaplarına söz verirler. Yapamayacakları şeyleri, atamayacakları adımları, ellerine, yüzlerine, gözlerine bulaştıracakları travmaları yaşatırken utanmazlar. Annein karşısında "yaramazlık yapan annenin şımarttığı çocuğun vurdumduymazlığı ve sorumsuzluğu" içindedirler.
Kadınlar iki şeyden çok fazla tetiklenir. Bir başka kadının varlığından ve kendisine sığınan bir erkeğin zavallı saflığından. Biri annelik duygularını ve himaye dürtüsünü, diğeri dişilik heyecanını ve rekabet duygusunu körükler. Bu adamlar bir süre kadınların bu duyguları ile idare ederler...."

Hiç yorum yok: